.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ریشه کنی بیسوادی در ایران 75 سال زمان می برد

سرپرست موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم اکنون ریشه کنی بیسوادی در ایران با روشهای سنتی صورت می گیرد، اظهار داشت: ریشه کنی بیسوادی در ایران با این روش 75 سال زمان می برد.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازمهر، محمد احسان تقی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری افزود: با اجرای دقیق طرحهای آموزش از راه دور می توان این زمان را به 10 سال کاهش داد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش از راه دور در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری بوده و باید برای تقویت این مهم اطلاع رسانی صورت گیرد.

سرپرست موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بروز و ظهور فناوری اطلاعات در کشور رسالت اصلی این مرکز است، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید از این نام به وزارت تربیت تغییر نام دهد.

تقی زاده با بیان اینکه واژه آموزش و پرورش وارداتی است یادآور شد: آموزش از راه دور جایگزین آموزشهای حضوری نبوده بلکه شیوه ای برای تلفیق، تکمیل و تقویت آموزش های فعلی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

این مسئول با اعلام این مهم که تعداد مراکز آموزش از راه دور کشور تا پایان سال به 1700 مرکز خواهد رسید، افزود: با اجرای روش سنتی آموزش هم اکنون به 9 هزار و 145 کلاس درس و هزار و 524 مدرسه در کشور نیازمندیم.

وی با بیان اینکه براساس برنامه بدهی موسسات آموزش از راه دور را با استفاده از تولید کلاسهایی برای باسوادکردن نیروهای خدماتی در ادارات صورت دهیم، گفت: تاکنون 44 میلیارد تومان از بدهی این مرکز پرداخت شده است.

تقی زاده از تشکیل 42 رشته مهارتی از طریق آموزش از راه دور برای جذب افراد بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: خوداکتفایی در آموزش از راه دور، دور از ذهن نبوده و می توانیم با آموزش کارآمد و مجهز به حرفه باری از دوش جامعه برداریم.

سرپرست موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی سه سال گذشته سالانه 90 هزار نفر از بیسوادان جامعه توسط این موسسه باسواد شدند اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه میزان باسوادان کشور از طریق این مرکز به دو میلیون و 700 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، هم اکنون سه میلیون بازمانده از تحصیل در کشور وجود داشته که این افراد اغلب در سنین 10 تا 40 سال هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از آموزشهای از راه دور در آینده از طریق مفاهیم الکترونیکی و آموزش های تحت وب صورت می گیرد،‌ تصریح کرد: برنامه ریزی راهبردی که در سطح موسسه شروع شده تبلیغات و همگام کردن مدیران آموزش و پرورش استانها را برای نیل به اهداف موسسه رهنمون سازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.